Friday, September 6, 2013

ای دست تو حادثه، تو بهت تکرار

سرخط خبرها: اعتراض شدیداللحن زنان ایرانی به لفظ بانو
زنان ایرانی صحن میادین را به قرق زمستانی کشاندند.

زنان ایرانی در روزی موعود که از چندی پیش مشخص گردیده بود، با تجمع در میادین اصلی شهرها جرثومه‌ای منتسب به بانوی شرقی را که در یک مجسمه‌ی مومی ساخت چین تبلور یافته بود به آتش کشیدند. یکی از زنان که پلاکاردی با مضمون "مریم‌بانو وات دِ هِل؟" در دست داشت، به خبرنگار ما چنین گفت: ما این کارو کردیم که اعلام کنیم ... ... به بانوی شرقی بانوی شرقی گفتن‌تون. بیاین ... ... اگه راست می‌گین. فک کردین به همین راحتی یه بانوی شرقی می‌گین و ... ... ... ...، نه‌خیر آقاجان نه‌خیر.
همچنین تنی چند از زنان به طور نمادین خوراک گوشت آهوی شرقی تناول نمودند و مقادیری گوشت نذری آهو نیز بین جمعیت کثیر زنان توزیع شد.
صدرالدین بانومراغه‌ای نماینده‌ی سازمان حمایت از حقوق حیوانات بومی و کوهی که در گوشه‌ای از محل حضور داشت این روز را با روز سوزاندن و دور انداختن انواع سینه‌بندهای توری، ابری و ژله‌ای در نیویورک دهه‌ی هفتاد میلادی قابل مقایسه دانست و با عصبیت‌مدار و ضد انسانی خواندن این عمل که در درازمدت موجب انقراض نسل آهوی شرقی خواهد شد، آن را محکوم ولی اعلام کرد با "نفس حرکت" مشکلی ندارد و حتی آن را تأیید نیز می‌نماید. در ادامه وی با اشاره به ثبت جهانی چشم معروفِ درشت و مشکی ِ این نژاد در فهرست میراث عمومی ملل (با حفظ مشخصه‌ی مژگان نیم‌متری و برگشته) خواستار جلوگیری از ضایعه‌ی تأسف‌بار انقراض این گونه شد و با لحنی خودمانی افزود: حالا اونا م باشن، اینا م خودبه‌خود از دهن‌شون می‌افته. والله این کارا رو نمی‌خواست دیگه.
لازم به ذکر است عده‌ای از زنان که مخالف این حرکت بودند با حمل کیسه‌هایی مملو از پاکت‌های پودر لباسشویی "بانو" مخالفت خود را با عدم تولید احتمالی این پودر شوینده در آینده ابراز داشتند لکن ظاهراً با قول‌هایی که مسئولین تجمع دادند خیال‌شان راحت و به طریقی رضایت آنان نیز در حاشیه، جلب شد.

گروه زنان اعلام کردند هدف بعدی آنان به زیر کشیدن اسطوره‌ی "نازک‌آرای تن ساق‌گلی که به جان‌اش کِشته پدرسوخته و تازه آب هم داده" می‌باشد.
زمان و محل تجمع متعاقباً اعلام خواهد شد.
رسانه‌ی زنان واقعاً آزاد / تهران
پایان خبر

No comments:

Post a Comment